Każda jednostka Uniwersytetu Warszawskiego ma obowiązek zapewnienia pełnej dostępności cyfrowej dla osób z niepełnosprawnościami swoich stron internetowych i aplikacji mobilnych. Jednostki UW mogą skorzystać ze wsparcia Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UW.
Jak zapewnić dostępność strony internetowej UW
- Zgłosić stronę internetową lub aplikację mobilną poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie BON
- Wyznaczyć w swojej jednostce osobę odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń dot. dostępności cyfrowej oraz wskazać ją w formularzu.
- BON w ciągu 30 dni wykona audyt dostępności cyfrowej oraz przekaże wskazanej osobie wykaz wykrytych problemów z dostępnością cyfrową.
- Wdrożyć rozwiązania problemów wskazanych przez BON lub niezwłocznie skontaktować się z BON w celu konsultacji działań służących usunięciu problemów z dostępnością cyfrową.
- Bezzwłocznie opublikować Deklarację Dostępności przygotowaną przez BON, w sposób wskazany przez BON.
- Zgłaszać do BON istotne zmiany na swoich stronach oraz potrzeby ponownej weryfikacji ich dostępności cyfrowej. W szczególności konsultować z BON planowane modernizacje i tworzone nowe strony i aplikacje internetowe.
Razem twórzmy uczelnię przyjazną dla wszystkich!

Podstawa prawna:
Obowiązki podmiotów publicznych dot. zapewnienia dostępności cyfrowej określa Ustawa
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych. Dostępność cyfrowa oznacza wypełnienie wszystkich kryteriów sukcesu określonych w dokumencie WCAG2.1 na poziomie AA. Zasady wdrażania ustawy na UW określa Zarządzenie nr 111 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 9 października 2024 r. w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na Uniwersytecie Warszawskim.