Usługi
Poniżej zamieszczamy katalog najczęściej świadczonych przez BON form wsparcia w podziale wynikającym z potrzeb poszczególnych grup. Katalog nie wyczerpuje wszystkich stosowanych rozwiązań, proponowane wsparcie jest wynikiem indywidualnej diagnozy funkcjonalnych następstw sytuacji zdrowotnej studenta osadzonej w kontekście realizowanych kursów.
Studenci z niesprawnością narządu ruchu
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta;
- organizacja zajęć w przestrzeni dostosowanej architektonicznie;
- wsparcie asystentów;
- dostosowane architektonicznie miejsca w domach studenckich;
- możliwość przejazdów dostosowanymi busami uniwersyteckimi z miejsca zajęć dydaktycznych do miejsca zamieszkania;
- wsparcie w korzystaniu z bibliotek;
- możliwość wypożyczania przenośnego sprzętu komputerowego i elektronicznego.
Studenci niewidomi i słabowidzący
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta;
- nauka orientacji przestrzennej w zakresie związanym ze studiami;
- możliwość wypożyczania przenośnego sprzętu komputerowego i elektronicznego;
- adaptacja materiałów dydaktycznych;
- dostęp do zbioru dostępnych materiałów akademickich – biblioteki ABC www.abc.uw.edu.pl.
Studenci g/Głusi
- wsparcie tłumaczy Polskiego Języka Migowego podczas zajęć;
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta;
- dodatkowe, indywidualne zajęcia uzupełniające lektoraty z języków obcych, w tym możliwość wyboru lektoratu z języka polskiego jako obcego;
- możliwość zdalnego korzystania z tłumaczenia w kontaktach z administracją uczelni w ramach stałego dyżuru tłumacza.
Studenci słabosłyszący
- wypożyczanie sprzętu, w tym specjalistycznych systemów wspomagających słyszenie;
- wsparcie asystenta notującego podczas zajęć;
- możliwość dostosowania form egzaminów;
- dodatkowe, indywidualne zajęcia uzupełniające lektoraty z języków obcych.
Studenci z trudnościami z obszaru zdrowia psychicznego
- dostosowanie form uczestnictwa w zajęciach oraz form egzaminów;
- indywidualne rozwiązania uwzględniające rodzaj i dynamikę choroby oraz aktualną kondycję studenta;
Studenci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się np. z dysleksją
- dostosowanie formy egzaminów do potrzeb studenta z uwzględnieniem rozwiązań technologicznych;
- możliwość dostosowania form egzaminów, w tym egzaminu certyfikacyjnego z języka obcego.