W tym celu należy:

  1. Zgłosić stronę internetową lub aplikację mobilną poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie BON.
  2. Wyznaczyć w swojej jednostce osobę odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń dot. dostępności cyfrowej oraz wskazać ją w formularzu. BON w ciągu 30 dni wykona audyt dostępności cyfrowej oraz przekaże wskazanej osobie wykaz wykrytych problemów z dostępnością cyfrową.
  3. Wdrożyć rozwiązania problemów wskazanych przez BON lub niezwłocznie skontaktować się z BON w celu konsultacji działań służących usunięciu problemów z dostępnością cyfrową.
  4. Bezzwłocznie opublikować Deklarację Dostępności przygotowaną przez BON, w sposób wskazany przez BON.
  5. Zgłaszać do BON istotne zmiany na swoich stronach oraz potrzeby ponownej weryfikacji ich dostępności cyfrowej. W szczególności konsultować z BON planowane modernizacje i tworzone nowe strony i aplikacje internetowe.

Razem twórzmy uczelnię przyjazną dla wszystkich!

Ulotka informacyjna [PDF]

 

Podstawa prawna:

Obowiązki podmiotów publicznych dot. zapewnienia dostępności cyfrowej  określa Ustawa
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych.  Dostępność cyfrowa oznacza wypełnienie wszystkich kryteriów sukcesu określonych w dokumencie WCAG2.1 na poziomie AA. Zasady wdrażania ustawy na UW określa Zarządzenie nr 204 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 31 sierpnia 2020 r. w sprawie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na Uniwersytecie Warszawskim.