Szkolenia dla kadry dydaktycznej

Szkolenie dla kadry dydaktycznej z zakresu pracy ze studentami i doktorantami ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym osobami z niepełnosprawnością, chorobami przewlekłymi, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz osobami w spektrum autyzmu.
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu organizowanym przez Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW przygotowanym specjalnie dla pracowników dydaktycznych naszej uczelni.
UWAGA: Ilość miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Rejestracji na szkolenia należy dokonywać elektronicznie, poprzez formularze zamieszczone poniżej. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami szkolenia, wymogami formalnymi oraz dostępnymi terminami szkoleń. Wszelkie zapytania prosimy kierować na adres: szkolenia.bon@uw.edu.pl.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Uniwersytet dla wszystkich – level up”
Uczestników szkolenia ze specjalnymi potrzebami w zakresie dostosowania materiałów szkoleniowych prosimy o przesłanie informacji dotyczących potrzeb w tym zakresie na adres: bon@uw.edu.pl
O SZKOLENIU
Szkolenie kierowane jest do pracowników dydaktycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Szkolenie ma charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. W skrótowy sposób omawia potrzeby i prezentuje możliwe rozwiązania wspierające, dostępne na Uniwersytecie Warszawskim. Część ćwiczeniowo-warsztatowa zakłada aktywny udział uczestników, omówienie ich doświadczeń, w tym sytuacji trudnych, oraz opracowanie strategii prewencyjnej. Spotkanie ma na celu rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie konstruowania praktycznych rozwiązań w odpowiedzi na potrzeby studentów i doktorantów o różnorodnym poziomie sprawności i różnorodnej kondycji zdrowotnej w warunkach zajęć dydaktycznych.
Celem szkolenia jest:
- Zapoznanie uczestników z różnorodnością potrzeb i możliwości studentów i doktorantów mających niepełny dostęp do toku studiów oraz standardowych materiałów dydaktycznych.
- Prezentacja rozwiązań wspierających dostępnych na Uniwersytecie Warszawskim oraz warunków ich efektywnego stosowania.
- Przedstawienie możliwości uniwersalnego planowania procesu dydaktycznego (UDL), dostosowanego do potrzeb różnych grup.
- Wymiana doświadczeń wynikających z prowadzenia zajęć w różnorodnej grupie studenckiej. Omówienie zasad postępowania w sytuacjach trudnych (strategie radzenia sobie, case study).
Czas przeznaczony na szkolenia – 4 godziny dydaktyczne.
Szkolenie ma charakter warsztatowy, w każdym z bloków przewidziano czas na pytania i dyskusję.
PROGRAM
Pre-test oraz zapoznanie z planem szkolenia.
BLOK I – 2 godziny dydaktyczne
- Prezentacja statystyk i kluczowych regulacji uniwersyteckich dotyczących osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi na Uniwersytecie Warszawskim. (Aleksandra Rosochacka)
- Praktyczne zilustrowanie trudności, z jakimi mogą spotkać się studenci z różnymi dysfunkcjami w toku ich działań (Agnieszka Bysko)
- Procedura udzielania wsparcia edukacyjnego. Zasady wprowadzania dostosowań. (Aleksandra Rosochacka)
PRZERWA 15 min
BLOK II – 2 godziny dydaktyczne
- Omówienie podejścia Universal Design for Learning (UDL) – uniwersalnego projektowania procesu dydaktycznego. (Agnieszka Bysko)
- Granice wsparcia akademickiego i zasady postępowania w sytuacjach trudnych. (Agnieszka Bysko)
- Planowanie współpracy międzyjednostkowej i obiegu informacji na gruncie rozwiązań wspierających. (Aleksandra Rosochacka)
- Podsumowanie szkolenia oraz wypełnienie post-testów.
Oczekiwania pod adresem uczestników
- gotowość udziału w dyskusji,
- otwartość na dzielenie się doświadczeniami zdobytymi w pracy dydaktycznej,
- udział w rozmowach, w ramach których poruszany jest wątek kondycji psychofizycznej (mogący konfrontować z własnymi trudnościami i doświadczeniami)
- komputer z dostępem do internetu oraz do platformy Google Meet (w przypadku szkoleń w wersji online*)
Efekty kształcenia
W toku szkolenia uczestnik:
- pozyskuje wiedzę na temat podstawowych zasad wsparcia studentów i doktorantów UW z różnorodnymi potrzebami;
- poznaje główne założenia podejścia, jakim jest uniwersalne projektowanie na gruncie edukacji wyższej oraz przykłady dobrych praktyk stosowanych w obszarze włączania uczestników z różnorodnymi potrzebami w proces dydaktyczny;
- dowiaduje się, jak korzystać w realizacji powyższych celów z zasobów dostępnych w ramach UW.
TERMINY I REJESTRACJA
Miejsce szkoleń: Wydział Nauk Ekonomicznych, ul. Długa 44/50, sala A101
Termin szkolenia: zakończone
Brak wolnych miejsc.
Zapisy niedostępne